سفارشات خود را برای  بالا 100 هزار تومان را با پیک رایگان تجربه کنید

کارت شبکه سرور – Server Network Adapter

کارت شبکه سرور HPE G11

کارت شبکه سرور HPE G10 Plus

کارت شبکه سرور HPE G10

کارت شبکه سرور HPE G9

کارت شبکه سرور HP G8

کارت شبکه سرور HP G7

خرید کارت شبکه سرور اچ پی

خرید کارت شبکه اچ پی

کارت شبکه (NIC:Network Interface Card) یکی از بخش‌های لازم و حیاتی در سرور محسوب می‌شود که با اسامی مانند آداپتور شبکه، آداپتور LAN و یا رابط شبکه فیزیکی نیز نام برده می‌شود. کارت شبکه در سرور یک جزء سخت‌افزاری است که امکان اتصال سرور به شبکه سیستمی را فراهم می‌سازد. پیاده‌سازی مدل‌های اولیه این کارت با نصب روی کارت‌های توسعه و اتصال به اسلات سرور، انجام می‌شده است. از آنجایی که استاندارد اترنت در دسترس است و علاوه برآن هزینه مقرون به صرفه دارد، موجب شده است تا تقریباً اکثر سرورهای جدید مجهز به رابط شبکه‌ای باشند که داخل مادربرد، تعبیه شده است.

وظایف کارت شبکه :

  • تبدیل دیتای موازی به سریال و برعکس
  • رمزگشایی و رمزگذاری دیتا
  • Encapsulate و Decapsulate‌سازی دیتا
  • تنظیم سرعت ارسال و دریافت دیتا (به اصطلاح بافر کردن دیتا)
  • کنترل جریان دیتای ورودی و خروجی از کارت شبکه
  • تبدیل نوع (فرمت) دیتا به‌منظور فرستادن در مدیا (کابل شبکه یا فیبر نوری )

بررسی انواع کارت شبکه با توجه به نوع اتصال:

برای برقراری ارتباط مابین کارت شبکه و کلاینت از ۲ روش ارتباطی استفاده می‌گردد:

  • Onboard
  • اسلات PCI

اسلات PCI:

درکارت‌های شبکه از انواع رایج اسلات‌های PCI، یعنی Legacy و PCI Express استفاده می‌شود. تفاوت این دو نسخه، شکل ظاهری و پهنای باند آن‌ها را با یکدیگر شامل می‌شود. اسلات‌های PCI Legacy، 133 مگابایت بر ثانیه حداکثر پهنای باندی است که ارائه می‌دهند حال آنکه در نسل اول اسلات های PCIe شاهد افزایش این مقدار به 250 مگابایت بر ثانیه هستیم. سال 1993نسخه اولیه رابط PCI (که Legacy نامیده می‌شود) به بازار معرفی شد و PCIe x1 (نسل اول اسلات PCI Express) 11 سال بعد در اختیار کمپانی‌های تولید‌کننده تجهیزات توسعه، قرار داده شد. طراحی و معرفی نسخه‌های x2/x4/x8/x16 اسلات PCI در سال‌های بعد انجام شد و مورد استفاده قرار گرفت.

در شکل ظاهری و اندازه اسلات‌های PCI در این نسخه‌ها، نیز تفاوت‌هایی دیده می‌شود ضمن آنکه از نظر فنی، از لحاظ پهنای باند نیز با هم فرق دارند. براین اساس کارت‌های شبکه سری N بدون سیم (Wireless) که در مقایسه با سری  ACقابلیت انتقال پهنای کمتری را دارند، اسلات‌های قدیمی PCIe را مورد استفاده قرار می‌دهند. نوع اسلات را پهنای باندی که کمپانی‌های تولیدکننده در نظر دارند، مشخص می‌سازد.

انتخاب و خرید کارت شبکه سرور مناسب

برای این‌که انتخاب درستی داشته باشید لازم است به موارد زیر توجه کنید :

  • شیوه دسترسی ( استفاده در شبکه اترنت یا توپولوژی شبکه)
  • سرعت انتقال لازم در شبکه : برای هر کارت شبکه سرعت انتقال مشخصی وجود دارد که در حقیقت سرعت نرخ انتقال است، مانند Mbps 1000، Mbps ۱۰۰ و Gbps ۱۰
  • سازگاری با معماری مورداستفاده در شبکه اترنت
  • سازگاری با توان عملیاتی شبکه: به عنوان مثال در یک شبکه اترنت سریع که از سرعت 10 گیگابیت در ثانیه برخوردار است، در صورتی که از کارت شبکه با سرعت 1 گیگ استفاده کنید، انتخاب نامناسبی خواهد بود. البته لازم به ذکر است که بسیاری از کارت‌های شبکه جدید، از قابلیت سوئیچینگ خودکار بین سرعت‌های 10 و 1 گیگ پشتیبانی می‌کنند.
  • سازگاری با نوع رابط کارت شبکه با سرور: کارت های شبکه براساس نوع رابط گذرگاه کارت با سرور دارای انواع مختلفی هستند. سرورهای HP، قابلیت پشتیبانی از انواع گوناگون کارت شبکه را دارند. که از آن جمله می‌توان کارت‌های شبکه PCI‌و کارت‌های شبکه با اسلات Mezzanine را نام برد.
    رابط گذرگاه‌ کارت‌های شبکه به صورت زیر است:

PCI Slot : PCI x, PCIe 1x, PCI 2x, PCI 4x, PCI 8x, PCI 16x
PCI Mezzanine : PCIe x16 Type A, Type B, PCIe x8, PCIe x4

کارت شبکه 331FLR

زمانی که از کارت شبکه صحبت می‌کنیم با اصطلاحاتی برخورد می‌کنیم که لازم است با مفهوم آن‌ها آشنا باشیم.

  • LOM : منظور از LOM که مخفف عبارت LAN on Motherborad است، کارت شبکه تعبیه شده روی System Board است که بدون نیاز به CPU مازاد و یا اسلات PCI روی برد قرار می‌گیرند.
  • HPE FlexibleLOM technology: فناوری FlexibleLOM فناوری نوآورانه‌ای است که توسط HPE معرفی شده است. فناوری LOM خروجی شبکه را بدون این‌که نیازی به  به‌کارگیری اسلات‌های توسعه سرور باشد امکان‌پذیر می‌ساخت، اما علیرغم اینکه‌ می‌توانستید در صورت لزوم کارت‌‌های شبکه روی اسلات‌های توسعه اضافه کنید، باز هم با محدودیت‌هایی مواجه می‌شدید. کمپانی اچ‌پی با طراحی و عرضه فناوری HPE FlexibleLOM  موفق شد این تکنولوژی را بهینه کند. محل قرار‌گیری این نوع از کارت‌های شبکه در محل خاصی از مادربرد است که عملکرد آن مانند LOM است و تفاوت آن در امکان انتخاب نوع اتصال در هر لحظه است.
  • FLR : یکی دیگر از اصطلاحاتی که به گوش ما می‌رسد FLR است که مخفف عبارت FlexibleLOM Rack است و به کارت‌های شبکه‌‌ای گفته می‌شود که در سرورهای رکمونت قابل استفاده است و محل قرارگیری آن به صورت یک کارت از پشت سرور روی سرور است که پس از قرارگیری رو برد، پیچ می‌گردد.

توجه داشته باشید که همان‌طور که FLR بیانگر FlexibleLOM برای سرورهای رکمونت است، FLB نیز بیانگر FlexibleLOM برای سرورهای تیغه‌ای (Blade) است. آداپتور HPE Ethernet 1Gb 4-port 331FLR یک راهکار تک تراشه را در فرم فکتور FlexibleLOM ارائه می‌دهد که از یک چیپ چیپ اترنت نسل جدید برخوردار است که می‌تواند تا سرعت GbE 10در انتقال اطلاعات شبکه ارتقا پیدا کند. طراحی این کارت  FLR به گونه‌ای است که بر روی سرورهای رکمونت نسل 8 به بعد می‌‌تواند نصب شود. هم‌چنین عملکرد با full line-rate را در تمام پورت‌های با مصرف برق کم ارائه می‌دهد. HPE 331FLR برای مجازی‌سازی، امنیت‌، تلفیق سرور‌، تقسیم شبکه و سایر برنامه هایی که به حداکثر توان و تراکم پورت نیاز دارند، ایده‌آل است. توان کل یکپارچه 4 گیگابایتی نیاز مشتریانی را که خواهان پهنای باند هستند‌، برآورده می کند.
HPE 331FLR از ویژگی های پیشرفته ای مانند قابلیت ارسال و دریافت در حجم وسیع، تحلیل و تقسیمات TCP ، برچسب گذاری VLAN ، MSI-X ، jumbo frames ، IEEE 1588 ، HPE Sea of Sensors 3D و ویژگی های مجازی سازی مانند VMware NetQueue و Microsoft VMQ پشتیبانی می كند. پشتیبانی از فناوری 3D HPE Sea of Sensors ضمن کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه‌ها ، کارایی سرور را افزایش می دهد.

  • FLexibleLOM قابل تعویض امکان ارتقای آسان از 1گیگابیت اترنت به 10گیگابیت اترنت را فراهم می‌کند.
  • برای حداکثر توان عملیاتی و تراکم پورت بالا طراحی شده است.
  • یک سرعت انتقال کامل و full duplex حداکثر 8 گیگابایت بر ثانیه در هر آداپتور ارائه می‌دهد که عملکرد شبکه را ارتقا می‌بخشد که باعث بهبود زمان پاسخگویی و رفع گلوگاه ها می شود.
  • بهینه‌سازی شده برای سرورهای مجازی
  • قابلیت پشتیبانی از بوت شدن سرور یا Client در بستر شبکه بدون اینکه نیازی به یک سیستم عامل محلی وجود داشته باشد (Preboot eXociation Environment) که به اختصار PXE گفته می‌شود.
  • قابلیت پشتیبانی از سیستم HPE Active Health و در نتیجه مشاهده و ثبت هر تغییری در سخت‌افزار و پیکربندی سرور را امکان‌پذیر می‌سازد. ضمن آن‌که کاربر قادر خواهد بود با کسب اطلاعات دقیق، اشکالات را شناسایی نماید و برای رفع عیوب سرور به سرعت اقدام نماید.
  • برخورداری از مجموعه‌ای برنامه‌های پیکربندی تحت سیستم‌عامل‌ها گوناگون که امکان تشخیص اولیه را برای کاربر فراهم می‌سازد و کاربر می‌تواند پیکربندی دلخواه خود را انتخاب نماید.
  • قابلیت پشتیبانی از حسگرهای HPE که مجموع آن به 32 حسگر می‌رسد. به عنوان نمونه سنسورها قادر به مشاهده فعالیت حرارتی در سرور به صورت اتوماتیک هستند. با افزایش حرارت بیش از مقدار مجاز، این حسگرها قادرند میزان چرخش فن را زیاد کنند و برای کاهش مصرف انرژی، تنظیمات دیگری را اعمال نمایند.

یکی از پرکاربردترین کارت‌های شبکه FLR مدل 331FLR است که با پارت‌نامبر 629135-B22 عرضه شده است. که با برخورداری از 4 پورت 1000/100/10 گیگابیت اترنت، با سرورهای رکمونت نسل 9 مدل‌های DL20، DL360 و DL380 و نسل 10 مدل DL120، DL160، DL180، DL325، DL360، DL380، DL385، DL560 و DL580 سازگاری دارد که در فرم فکتور Plug-in card به بازار عرضه شده است و پروتکل مورد استفاده برای انتقال دیتا در این کارت شبکه، گیگابیت اترنت، فست اترنت و اترنت است.

کارت شبکه 4 پورت  (HPE Ethernet 4-port Adapter)

کارت‌های شبکه 4 پورتی در سرعت‌های مختلف عرضه شده‌اند:

  1. HPE Ethernet 1Gb 4-port 331FLR Adapter
  2. HPE Ethernet 1Gb 4-port 331T Adapter
  3. HPE Ethernet 1Gb 4-port 366FLR Adapter
  4. HPE Ethernet 1Gb 4-port 366T Adapter

 مواردی که این آداپتورها را از هم متمایز می‌سازد عبارتند از:

  • قابلیت پشتیبانی از چه تعداد سرور دارند.
  • اندازه براکت که به جز در مدل FLR، در دو مدل دیگر Low profile است.
  • عدم پشتیبانی از VMQ،DMA Coalescing و Load Balancing

در ادامه تعدادی از پارت‌نامبرهای پرکاربرد مدل‌های فوق را بررسی می‌کنیم.

  • HPE Ethernet 1Gb 4-port 331T Adapter

آداپتورهای HPE Ethernet 1Gb عملکرد کامل خطی را در تمام پورت‌های با مصرف برق کم ارائه می‌دهند و اتصال اترنت را برای مجازی‌سازی، امنیت، تلفیق سرور و تقسیم‌بندی شبکه ایده‌آل می‌کنند. پارت‌نامبر 647594-B21 با سرورهای نسل 9 سری DL پرولیانت مدل DL20، DL360، DL380 و سرورهای نسل 10 سری DL‌پرولیانت DL120، DL160، DL180، DL325، DL360، DL380، DL385، DL560، DL580‌ سازگار است و از 4 پورت‌ 1000/100/10 گیگابیت اترنت برخوردار است و با فرم فکتور Plug-in card در مدل 331T عرضه شده است که با فناوری ارتباط سیمی، داده‌ها را با نرخ انتقال داده 1 گیگابیت بر ثانیه انتقال می‌دهد.

کارت شبکه اچ‌پی 4 پورت

  • HPE Ethernet 1Gb 4-port 366FLR Adapter

پارت‌نامبر 665240-B21  و از 4 پورت‌ 1000/100/10 گیگابیت اترنت برخوردار است و با سرورهای با سرورهای نسل 9 سری DL پرولیانت مدل DL20، DL360، DL380 و سرورهای نسل 10 سری DL‌پرولیانت DL120، DL160، DL180، DL325، DL360، DL380، DL385، DL560، DL580‌ سازگار است که در فرم فکتور Internal در مدل 366FLR ارائه شده است که با تکنولوژی ارتباطی Wired  از نرخ انتقال داده 1 گیگابیت بر ثانیه برخوردار است. این مدل می‌تواند برای هر کارت، توان عملیاتی 8 گیگابیت برثانیه full duplex‌مهیا کند و همین موضوع آن را برای سرورهای مجازی ایده آل می‌سازد. قابلیت پشتیبانی از 10 و 100 مگابیت بر ثانیه را دارد و از این رو با شبکه‌های زوج سیم به تابیده Ethernet و Fast Ethernet سازگار است.

  • HPE Ethernet 1Gb 4-port 331FLR Adapter

پارت‌نامبر 629135-B22 با برخورداری از 4 پورت 1000/100/10 گیگابیت اترنت، با سرورهای HPE Proliant G9 DLSeries مدل DL20، DL360 و DL380 و نیز با سرورهای HPE Proliant G10 DLSeries مدل DL120، DL160، DL180، DL325، DL360، DL380، DL385، DL560و DL580 سازگاری دارد که در فرم فکتور Plug-in card در مدل 331FLR ارائه شده است و پروتکل مورد استفاده برای انتقال دیتا در این کارت شبکه، گیگابیت اترنت، فست اترنت و اترنت است.

  • HPE FlexFabric 10Gb 4-port FLR-T 57840S Adapter

پارت‌نامبر 764302-B21 که در مدل 536FLR-T عرضه شده است با استفاده از فرم فاکتور نوآورانه FlexibleLOM که اچ پی ارائه می‌دهد، می‌تواند 4 پورت در پیکربندی 10گیگابایتی، ارائه دهد و به این‌ترتیب توان مصرفی سرورهای رکمونت نسل 9 پرولیانت اچ‌پی و سرورهای Apollo اچ پی را افزایش دهد. این آداپتور قادر است اتصال اترنت با عملکرد بالا را فراهم سازد و برای محیط های سرور مجازی و رایانش ابری ایده آل است.

کارت‌های شبکه تولیدی شرکت اچ‌پی (HP)

نسل‌ جدیدی از کارت‌های شبکه توسط کمپانی HP تولید و عرضه شده است که از قابلیت‌ اطمینان بالاتر، بهره‌وری بیش‌تر همراه با سرعت بالاتر برخوردارند، براین اساس پیکربندی و راه‌اندازی مراکز داده به‌منظور مجازی‌سازی و مقیاس‌پذیری را ممکن نموده است.

کارت HP CNA  ( CNA اچ‌پی)

برقراری ارتباط مابین شبکه LAN و SAN بدون وجود سیستمی که قابلیت اتصال همزمان به LAN و SAN را داشته باشد، ممکن نیست. باتوجه به این، وجود کارت شبکه روی سرور، یک کارت NIC برای ارتباط با شبکه LAN و یک کارت HBA به‌منظور برقراری ارتباط با SAN ضرورت دارد. اما دردسر قرارگیری دو کارت متفاوت روی سرور با معرفی  فناوری FCoE کاملاً رفع شد. این فناوری تمامی این تجهیزات را در قالب یک کارت به نام Convereged Network Adapter (CNA) ارائه می‌دهد. CNA از قابلیت درک ترافیک هر دو شبکه یعنی شبکه LAN و شبکه SAN برخوردار است.

مشخصات کامل HP CN1000Q Dual Port Convereged Network Adapter

نام: HP CN1000Q Dual Port Convereged Network Adapter
مدل: CN1000Q
تعداد پورت: 2 عدد
نوع رابط پورت: SFP
نرخ انتقال: 10 گیگابایت
نوع رابط گذرگاه: PCI x8
سازگاری با  سرورهای: HP Proliant Server G9,G8,G7,G6

برای راهنمایی، استعلام قیمت و خرید انواع کارت شبکه که در سرورهای HP مورداستفاده قرار می‌گیرد، می‌توانید با متخصصان ما در ساپراصنعت تماس بگیرید. جهت مشاهده تمامی محصولات کارت شبکه به فروشگاه ساپرامراجعه نمایید.

سبد خرید
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من
مشاوره رایگان