مقالات

تعمیرات سرور اچ پی – تعمیر سرور hp

مرکز خدمات تخصصی تعمیر سرور اچ پی

تعمیرات سرور اچ پی کاری است کاملا تخصصی که باید آن را به بهترین شرکت تعمیرات سرور اچ پی واگذار کنید.

تعمیر سرور hpامروزه سازمان‌ ها برای اینکه از دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات، با توجه به سرعت روز افزون حرکت به سوی مکانیزه ‌شدن سرویس‌ های اطلاعاتی و نیز گسترش حجم داده‌ ها، عقب نمانند، با توجه به بودجه خود، برای ایجاد شبکه درون سازمانی و حتی مراکز داده، هزینه و انرژی صرف می ‌کنند. بدیهی است که می بایست از سازمان‌‌ها برای باقی‌ ماندن در این فضای رشد و رقابت، پشتیبانی لازم صورت بگیرد. همانطور که می‌ دانید سرور ها، اصلیترین دستگاه تشکیل‌ دهنده شبکه و دیتاسنتر ها محسوب می ‌شوند. در میان برند های مختلف سرور ها، سرور اچ‌ پی (HP Servers) جایگاه ویژه‌ ای در بازار ایران و حتی جهان دارد.

تعمیرات رم سرور اچ پی

بر همین اساس، تعمیر سرور اچ ‌پی (HP Server) ، نگه‌داری و پشتیبانی از آن، بسیار حائز اهمیت است و می‌ بایست توسط کارشناسان متخصص صورت بگیرد. وقتی صحبت از تعمیرات سرور اچ پی به طور تخصصی (HP Servers) به میان می آید، این تعمیرات شامل قطعات داخلی سرور نیز می‌گردد که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

تعمیر قطعات داخلی سرور‌ های اچ‌ پی (HP Servers)

زمانی که بعضی از قطعات سرور دچار خرابی می‌شوندو از کار می‌افتند، این احتمال وجود دارد که خود سرور نیز در نهایت، کارایی لازم را نداشته باشد و از شبکه خارج شود. فرض کنید یکی از فن‌‌سرورها دچار مشکل شده است، هوای گرم داخل سرور به بیرون از آن هدایت نمی‌شود و در نتیجه، منجر به داغ‌شدن تمامی قطعات سرور می‌گردد. که این امر، خاموش شدن سرور و در بعضی مواقع ریست شدن آن را به دنبال خواهد داشت. در چنین وضعیتی، انتقال داده‌ی مهمی در شبکه و یا تراکنش‌های روی سایت با اختلال مواجه می‌شود. مدیر سرور در این زمان که با چنین اختلالاتی در شبکه برخورد می‌کند، می‌بایست سرعت عمل داشته باشد و از تکنسین تعمیرات سرور کمک بگیرد تا مشکل پیش‌آمده را به دقت بررسی کند.

تعمیر هارد سرور اچ پی

تعمیر پاور سرور

از جمله قطعاتی که در سرور ممکن است دچار مشکل شود، پاورسرورها هستند. کنترل ولتاژهای ورودی قطعات مهم سرور از جمله مادربرد، رم‌سرور، هاردسرور،cpu و …. بر عهده پاورسرورهاست. کارایی سایر قطعات سرور در صحت و سلامت، توسط پاورسرور تأمین می‌گردد. با ساختار پاورسوئچینگ در پاورها، چه در کامپیوتر مورد استفاده قرار بگیرند چه پاور سرور باشند، تبدیل ولتاژ برق شهری به ولتاژهای DC  انجام می‌شود و با توجه به این‌که هر قطعه‌ای به چه میزان برق نیاز دارد، برق موردنیاز آن را به مدار برق آن هدایت می‌کند.
بدیهی است با توجه به این‌که قطعات موجود در سرور بسیار حساس‌تر هستند و هم‌چنین اطلاعاتی که در سرورها وجود دارد از اهمیت بالاتری برخوردارند، پاورسوئیچینگ سرور، در مقایسه با سیستم پاور در کامپیوتر‌ها، از پیچیدگی بیش‌تری برخوردار است. در صورت متناسب نبودن ولتاژهای ورودی (کم‌تر یا بیش‌تر از حد تعیین شده ) ارسال برق به مدار داخلی توسط پاور برق صورت نمی‌گیرد. و همه این‌ها، به معنای حساسیت و اهمیت نقش پاور سرور است. با توجه به کارکردی که پاورسرور دارد، امکان آسیب‌دیدن آن در هنگام نوسانات برق، نویزهای شبکه، از کارافتادن یو‌پی‌اس و … وجود دارد.

مرکز خدمات تخصصی تعمیر سرور اچ پی

در چنین شرایطی که پاور سوئیچینگ سرور آسیب می‌بیند، اگر پاور به کلی از کار بیفتد و به‌این‌ترتیب جریانی به سرور نرسد، در حقیقت می‌توانیم بگوییم بهترین اتفاق ممکن افتاده است! زیرا اگر پاور به گونه‌ای آسیب دیده باشد که مدارات تصمیم‌گیری آن دچار اختلال شود، امکان ایجاد مشکل درشناسایی ولتاژ مناسب مدارهای داخلی برای پاور وجود دارد و این امر، خرابی یا سوختن مدارها و قطعات گوناگون و در ادامه آن، خارج شدن سرور از مدار شبکه، را به دنبال خواهد داشت. واضح است که با توجه به حساسیت‌های ذکر شده، تعمیر پاور سرور الزماً می‌بایست توسط کارشناس متخصص صورت بگیرد. با خرابی پاور سرور نباید تصور کنید که عیب آن مشخص نم‌شود و در نتیجه مشکل آن قابل رفع شدن نیست. در صورتی که به موقع از متخصص کمک بگیرید، ضمن محافظت از این این قطعه با ارزش در سرور، می‌توانید هم پاور را بازیابی کنید و هم مانع از بروز مشکل برای سرور شوید.

برای تشخیص خرابی پاور سرور به موارد زیر توجه نمایید:

  • روشن شدن چراغ سبز به حالت چشمک زن: نشانه اختلال در ولتاژ ورودی برق
  • صدای تق تق پاور در هنگام روشن شدن سرور و عدم روشن شدن آن: نشان از ولتاژ نامناسب ورودی و یا خرابی کنترل‌کننده‌های ورودی برق
  • استندبای شدن فن‌سرور و عدم فعالیت در دور بالا : نشان از روشن شدن پاور به صورت ناقص
  • روشن شدن پاور با قدرت و خاموش شدن آن بعد از گذشت چند دقیقه: نشان از لزوم بررسی فن‌پاور و هیت‌سینک توسط کارشناس
  • روشن، خاموش شدن چراغ نارنجی پاور: نشان از ولتاژ نامناسب خروجی

ارتقای قطعات سرور

به جز عیب‌یابی و تعمیر سرور، نگهداری سرورهای اچ‌پی (HP Server) و قطعات آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و لازم است از متخصص آن کمک بگیرید. سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای شبکه و سرور دائم به روز می‌شوند و قطعات جدیدتری با میان‌افزارهای بهینه‌شده عرضه می‌شوند که بتوانند ایرادهای نسخه‌های قبلی را برطرف کنند و به‌این ترتیب، افزون بر افزایش سرعت، از ظرفیت و توان بالاتری برخوردارند و کارایی بالاتری را عرضه می‌کنند. باتوجه به این موارد، همواره باید سعی داشته باشید که برای ارتقای سرور خود ، برنامه‌ریزی نمایید تا همواره از بالاترین میزان  بازدهی شبکه و تجهیزات آن برخوردار باشید و بتوانید از سیستم‌های نرم‌‌افزاری آپدیت‌شده استفاده کنید. ارتقای سرور معمولاً به دلایلی مانند لزوم دسترسی به سرعت بالاتر، حافظه بیش‌تر یا توان پردازشی بالاترو یا به‌منظور به‌کارگیری رول‌های یا نرم‌افزارهای گوناگون صورت می‌گیرد. سنجش میزان نیاز شما، ظرفیتی که در شبکه شما در دسترس است و نیز انتظاری که شما از شبکه خود دارید، الزاماً می‌بایست با متخصصان مشورت کنید و بهینه‌ترین حالت ارتقای سرور برایتان فراهم شود، ضمن آن‌که به دنبال ارتقای سرور، تمامی سرویس‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مربوط به آن نیز برایتان فراهم می‌گردد.

معرفی خدمات نرم‌افزاری سرورهای اچ‌پی (HP Servers)

از جمله خدمات دیگری که شرکت ساپراصنعت به مشتریان سرورهای اچ‌پی (HP Servers) ارائه می‌دهد، سرویس‌های نرم‌افزاری از جمله نصب سیستم‌عامل موردنیاز، رول‌های سرور و کانفیگ آن‌ها، استقرار اکتیو دایرکتوری و تنظیمات آن، نصب ضد ویروس و نرم‌افزارهای تحت شبکه و … می‌باشند. در ادامه خدمات نرم‌افزاری سرورهای اچ‌پی (HP Server)، در ارتباط با تعمیرات تخصصی سرور، ریکاوری و بازیابی اطلاعات ازبین‌رفته شما روی سرور است. بازیابی اطلاعات می‌بایست حتماً مانند سایر خدمات مهم، توسط کارشناس صورت بگیرد زیرا چنانچه از فرد متخصصی که به حساسیت و پیچیدگی بازیابی و ریکاوری اطلاعات سرور آگاه باشد، کمک نگیرید، با ناآگاهی و دستکاری‌های جزئی به سهولت، احتمال دست‌یابی به اطلاعات از دست‌رفته خود را غیرممکن می‌سازید.

تعمیر هارد های سرور

 سرویس‌ سرور به صورت دوره‌ای از دیگر خدماتی است که در ساپراصنعت عرضه می‌شود. همان‌طور که می‌دانید کارکرد سرورها در مدار خود به طور دائم و بی‌وقفه، بسیار حائز اهمیت است و لازم است که صحت و کارایی آن‌ها به طور دائم بررسی شود. در طی سرویس‌های دوره‌ای، صحت کارکرد قطعات سرور افزون بر بررسی سلامت سرور، در بازه‌زمانی حداقل شش‌ماه یک بار، مورد تست و بررسی قرار می‌گیرد و چنانچه تعویض یا تعمیر سخت‌افزاری لازم باشد و یا نیاز به ارتقا داشته باشد، پیش از آنکه خرابی به وجود بیاید، اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

تعمیر سرور hp؛ چرا ساپرا صنعت؟

ساپراصنعت، با سابقه طولانی به عنوان نماینده سرورهای اچ‌پی (HP Servers) در ایران، بعد از تحویل سرور به مشتریان خود، آن‌ها را در ادامه مسیر یعنی نصب، نگهداری، پشتیبانی و در صورت لزوم انجام و آموزش تعمیرات تخصصی سرورهای اچ‌پی همراهی می‌کند. ما در ساپراصنعت، تمام توان خود را در ارائه یک طراحی دقیق، برنامه‌ریزی تعمیرات پیش از وقوع خرابی و نیز عیب‌یابی سرورهای اچ‌پی (HP Servers) به کار می‌گیریم و مفتخریم که با کارشناسان متخصص و باتجربه برای ارائه خدمات عیب‌یابی و تعمیر سرورهای اچ‌پی (HP Servers) به بهترین شکل و در کوتاه‌ترین زمان ممکن هم به صورت تلفنی و هم به صورت حضور در محل، در کنار مشتریان عزیز باشیم تا ضمن صرفه‌جویی در زمان و هزینه مشتریان، رضایت این عزیزان را تأمین کنیم.
برای انجام تعمیرات تخصصی سرورهای اچ‌پی (HP Servers)، مهندسان متخصص در زمینه سخت‌افزاری و ارائه خدمات و تعمیر سرویس، ابزارهای لازم را در شرکت ساپراصنعت، فراهم کرده‌اند. به‌‌روزرسانی این دستگاه‌ها هم‌گام با بازارهای جهانی صورت می‌گیرد و نیروهای فنی شرکت، با به‌‌روزترین ابزارها، به تعمیرات سرورهای ‌اچ‌پی به صورت تخصصی می‌پردازند. ضمن آن‌که، با توجه به این‌که آسودگی خاطر و رضایت مشتریان عزیزما، بسیار اهمیت دارد، ساپراصنعت، کادر فنی خود را ملزم به طی دوره‌های تخصصی می‌نماید. برگزاری این دوره‌ها، در بازه‌های زمانی مشخص  از سوی مدیریت، هماهنگ می‌شود تا همواره اطلاعات تیم فنی، به‌روز باشد.

بررسی سرور بعد از تعمیرات

بعد از این‌که نیروها، دوره‌های علمی و عملی را با موفقیت پشت سر گذاشتند، به عنوان کادرفنی انتخاب می‌شوند. در مواقعی که مشتریان، خواهان بررسی سرور خود باشند، بررسی‌های ابتدایی صورت می‌گیرد، تا در صورت وجود نقص یا مشکلی که افت عملکرد در سرور را به دنبال داشته باشد، اقدامات لازم به سرعت صورت بگیرد. این مرحله، به عنوان مرحله عیب‌یابی سرور درنظر گرفته می‌شود.  متخصصان ما، بعد از این مرحله، پیش از آن‌که برای تعمیر وارد عمل شوند، حتماً مجموعه اقداماتی که می‌بایست در طول دوره تعمیر سرور صورت بگیرد را برای سازمان شرح می‌دهند و بعد از اعلام رضایت از سوی سازمان مربوطه، وارد فرایند تعمیرات تخصصی سرور اچ‌پی (HP Server) خواهند شد. و در پایان کار نیز، تست‌های ابتدایی توسط کارشناسان متخصص اچ‌پی (HP) انجام خواهد شد و بعد از این‌که از عملکرد صحیح دستگاه، اطمینان حاصل نمودند، سرور را به مشتری تحویل می‌دهند. و چنانچه مجدد مشکلی وجود داشته باشد، کادر فنی دوباره بررسی و تعمیر را پی می‌گیرند.
ضمن آن‌که، تیم فروش ساپراصنعت، برای پاسخ‌گویی به سؤالات شما از جمله استعلام قیمت سرورهای اچ‌پی (HP Servers) آماده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *