تازه های خبری, مقالات

دلایل استقبال ارائه دهندگان خدمات امنیتی از راه‌حل‌های یکپارچه SASE

ارائه دهندگان خدمات امنیتی یکپارچه (MSSP) با چالش‌هایی روبه رو هستند آن‌ها سعی می‌کنند در بازار شبکه که مدام در حال به روز رسانی‌ست، باقی بمانند و در عین حال به مشتریان خود در دفاع در برابر تهدیدهای پیچیده کمک کنند. خوشبختانه، با SASE ( secure access service edge ) ،MSSPها می‌تواند به مشتریان سازمانی خود کمک کند بدون اینکه امنیت سایبری را به خطر بیندازند. محیط‌های پیچیده شبکه‌های ترکیبی را بهتر مدیریت کنند.  SASE به عنوان یک معماری مبتنی بر ابر که سرویس‌های امنیتی SSE و راه حل‌های  SD-WAN  را ترکیب می‌کند، دارای چندین فناوری است. در خدمات امنیت ابری SASE،  سه عنصر اصلی وجود دارد:

  • secure web gateway (SWG)
  • zero-trust network access (ZTNA)
  • cloud access security broker (CASB).

در ادامه به 4 محرک استفاده از SASE اشاره می‌کنیم:

  • همگرایی بین شبکه و امنیت
  • عبور به سمت استفاده از پروکسی برای نرم افزارهای ابری
  • رشد نیروی کار ترکیبی با امکان دورکاری
  • گرایش تأمین کنندگان به سمت ادغام و صرفه جویی در هزینه و زمان

کاربرد SASE برای MSSPها

  • SASE به تیم‌های فناوری اطلاعات کمک می‌کند تا عملیات خود را ساده‌تر کنند و پیچیدگی موجود در شبکه را کاهش دهند.
  • قابلیت‌های ادغام و همگرایی تجربه کاربران را بهبود می‌بخشد.
  • دسترسی دوطرفه به وب و مدیریت یکپارچه را فراهم می‌سازد.
  • با استفاده از SD-WAN به عنوان یک عنصر پایه، همچنین دسترسی به برنامه‌ها را با سرعت، قابلیت اطمینان بیشتر و امنیت بیشتری ارائه می‌دهد.
  • علاوه بر این، با توجه به این‌که چشم‌انداز تهدید جهانی به طور مداوم در حال رشد و تکامل است، تهدیدات می‌توانند به سرعت بیشتر از همیشه گسترش یابند. بنابراین، تنها راه برای سازمان‌ها برای واکنش به موقع، استفاده از یک پلتفرم یکپارچه است که قابلیت گسترش و توسعه دارد.
  • SASE می‌تواند یک مجموعه یکپارچه از پروفایل‌های امنیتی را برای همه کاربران، برنامه‌ها و دستگاه‌ها فراهم کند. بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات امنیتی یکپارچه (MSSP) می‌دانند که نمی‌توانند با استفاده از راهکارهای قدیمی خود در مقابل ابعاد و سرعت رشد تهدیدات مدرن، مشتریان خود را به طور مناسب پشتیبانی کنند و به همین دلیل به راهکارهای SASE روی آورده‌اند.

برخی از سازمان‌ها به رویکرد «SASE دو تأمین کننده» متکی هستند که شامل یک تأمین کننده  برای بخش خدمات امنیتی و یک تأمین کننده برای بخش شبکه است، اما Fortinet معتقد است که این روش تأمین کنندگان متعدد، روش درستی نیست . MSSPهای هوشمند با ارایه دهندگان تک تأمین کننده مانند Fortinet در ارتباط هستند. مزایای کار با یک تأمین کننده که تمام کارهای یکپارچه سازی را با محصولات خود انجام داده است قابل توجه است. MSSPها و مشتریان آن ها می‌توانند مطمئن باشند که ارتباط بین  SD-WAN و SASE به خوبی اندیشیده شده و کاملاً یکپارچه شده است. از آن جایی که همه راه حل‌های SASE ذاتاً برای چندین مشتری قابل اجرا است، مهم است که راه‌حل اجازه ندهد که داده‌های یک مشتری با داده‌های مشتری دیگر ترکیب شود. یک تأمین کننده SASE باید از تطابق راه حل آن با مقررات استاندارد داده‌ها و الزامات جداسازی اطمینان حاصل کند.
MSSPها باید تأمین کننده‌ای را در اولویت قرار دهند که بتواند توانایی‌های ذکر شده در بالا را برآورده کند، به عنوان مثال پلت فرم SASE تک فروشنده مانند Fortinet Unified SASE قابل اعتماد است. بر خلاف سایر راه حل‌های SASE، Fortinet Unified SASE راه حلی است که تمام فناوری‌های امنیتی و شبکه خود را به صورت داخلی عرضه می‌کند. این بدان معنی است که تمام اجزای SASE در یک کنسول مدیریتی و یک خط مشی مشترک در همه موارد استفاده کنترل می‌شوند. Fortinet Unified SASE مجموعه‌ای مشترک از برنامه‌های امنیتی مستقل از دستگاه، برنامه یا کاربر را ارائه می‌دهد.

جمع بندی:

SASE ارزشمند است زیرا به کاهش هزینه‌ها و تثبیت گسترش راه‌حل‌ها کمک می‌کند، بدون اینکه امنیت را قربانی کند. با SASE، کاربران به صورت دورکار، در محل یا ترکیبی، بدون توجه به موقعیت مکانی، توسط مجموعه‌ای از پروفایل‌های امنیتی محافظت می‌شوند. آینده SASE روشن است زیرا راه حل‌هایی مانند Fortinet Unified SASE دنیایی از مزایا را به روی MSSP‌ها و مشتریان آن‌ها باز می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *